Kledingpakket

Tijdens de laatste algemene ledenvergadering hebben de leden ingestemd met het aanschaffen van kledingpakketten met ingang van seizoen 2016/17. Ook werd ingestemd met een hiermee gepaard gaande contributieverhoging van minimaal 20 en maximaal 45 euro.

Voorgeschiedenis

Het voorstel is voortgekomen uit de visie die in het voorjaar 2015 is opgesteld. Naar aanleiding daarvan is een haalbaarheidsonderzoek gestart. Uit dit onderzoek bleek dat kledingpakketten zowel voor de uitstraling van de vereniging als de clubkas goed konden zijn, mits goed aangepakt. Van de gesprekken met collega-verenigingen met een dergelijk kledingpakket werd veel geleerd.

Kledingpakket

Het kledingpakket zal bestaan uit een wedstrijdshirt, wedstrijdshort, sokken, trainingspak en tas. Daarnaast worden coach-jassen aangeschaft voor alle trainers / leiders en teamtassen. Ook een set reserve shirts (senioren / junioren) horen tot het pakket. Deze kleding wordt in bruikleen gegeven aan de individuele spelende leden (per team). De kleding zal na 5 seizoenen vervangen worden. Alleen sokken zullen sneller, waarschijnlijk elk seizoen, vervangen worden. Het betekent dat alle teams, van F t/m 1 dezelfde kleding gaan dragen. (De bambino’s zijn vooralsnog uitgezonderd van het kledingpakket, we werken er nog aan).

Tender

Om tot een zo breed mogelijk aanbod te komen, is een zogenaamde tender opgesteld met criteria waaraan een toekomstige leverancier moet voldoen. Belangrijke elementen waren onder meer : garantie, ledenvoordeel, logistiek, vervanging, na-leverbaarheid (5 seizoenen) en prijs. Deze objectieve criteria dienden tevens als criteria voor de eerste schifting.

Op de tender reageerden maar liefst 14 aanbieders / merken. Een ongekende luxe. De inmiddels gevormde kledingcommissie (1) bestaande uit Ruud Janssen, Ruud Beurskens, Stijn Cuijpers, Bart Schouren en Peter Beursgens kreeg de taak om te gaan schiften. Een eerste ronde was snel gemaakt waarna er nog 7 aanbieders over bleven. Na nadere informatie te hebben ingewonnen bleven nog 4 merken over waarmee de gesprekken deze weken gevoerd worden. In alle gevallen nog op basis van objectieve criteria : wat is het beste voor de hanteerbaarheid van de kledingpakketten en waar spint de club en haar leden het meeste garen bij. De 4 overgebleven merken zijn overigens alle 4 bekende merken uit de eredivisie.

Vervolg

Begin maart hopen wij zo ver te zijn dat we een definitieve keuze op basis van de nog steeds zeer objectieve criteria hebben kunnen maken. Het merk dat overblijft o.b.v. de criteria zoals gesteld in de tender zal dan indien mogelijk een aantal voorbeelden ter beschikking stellen welke dan wordt voorgelegd aan de leden.

Daar zal het criterium “mooi” pas een rol gaan spelen. Ook de kosten zullen dan bekend worden en dus ook de contributie verhoging per lid. Naar verwachting zullen er overigens ook flinke voordelen voor de leden ontstaan op basis van de gekozen constructie.

Kledingcommissie 2

Na het afronden van de aankoop van de kledingpakketten (1 mei 2016) zal een tweede fase in gaan, het zorgen voor een goede en beheersbare logistieke operatie om de kleding bij alle leden te krijgen en om te zorgen dat de kleding ook netjes blijft. We willen er tenslotte 5 seizoenen mee doen. Ook daar heeft zich inmiddels een kledingcommissie 2 gevormd, vooralsnog bestaand uit Chantal Schouren, Carolien Janssen, Hanneke Rutten en Kristel Beurskens. Wil je meehelpen dan geef even een seintje (of mailtje) aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of meld je bij een van ons.

Tenslotte

Belangrijk om van het kledingpakket ook in financieel opzicht een succes te maken is het vinden (en koesteren) van sponsors. Hiervoor is een “sponsormenukaart” in ontwikkeling waar we de mogelijkheden voor de sponsors en de kosten helder in beeld brengen. Het financiële succes bepaalt hoeveel we kunnen investeren in onze vereniging en hoe we DES sterk kunnen houden. Jullie horen hier binnen kort meer over.

Wij houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkeling !

Peter

Vervolg

Afgelopen maandag heeft de kledingcommissie haar advies voorgelegd aan het bestuur. De keuze is gevallen op het Duitse merk Jako (o.a. SC Heerenveen en Darmstadt 98) en de leverancier zal mijnsportkleding.nl worden. Een degelijk merk dat vele retailprijzen in Duitsland in de wacht heeft gesleept en een leverancier die in Nederland (!) de shirts produceert.

Wij gaan een samenwerking aan voor 5 jaar met deze partijen die zowel voor de vereniging als voor de leden voordelig zal zijn.

Op 11 maart wordt de kleding gepresenteerd evenals de ontwerpen voor het thuisshirt van VV DES Swalmen.

Kledingcommissie 2

Inmiddels is ook de eerste bijeenkomst voor de kledingcommissie 2 gepland. Daar zal het hele logistieke traject vorm gegeven worden (van maten tot uitgifte en beheer). Huub Cluitmans heeft zich bij de dames gevoegd als aanspreekpunt voor de logistieke gang van zaken rond de kleding.

Ook deze commissie zal hard moeten werken maar ook hier met het volste vertrouwen dat dit een prachtig project is en blijft.

Sponsoring

Tenslotte zal op 18 maart een sponsorbijeenkomst worden gehouden waar zoveel mogelijk huidige sponsoren en potentiële sponsors voor benaderd worden. Wil je kledingsponsor worden of ken je iemand die het wellicht wil worden dan schroom niet en verwijs hem naar onze website of laat hem of haar bellen met onze voorzitter Hay Thijssen (06-53694321).

Op die manier maken we het kledingpakket iets van ons allemaal !

Wil je meehelpen dan geef even een seintje (of mailtje) aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of meld je bij een van ons.

Met sportieve groet,

Peter

Stand Ranglijst

ranglijst

Ons Partner Netwerk

                Stempel Partnerclub zwart(1)    

                respect

                knvb

Facebook | Twitter

facebook


twitterpage

 

 

Our website is protected by DMC Firewall!